Nieuws alert: extra informatie Hanjin procedure

1.  ECT accepteert alleen release aanvragen en betalingen voor bij  ECT aanwezige containers

Wij vragen uw dringende aandacht voor het volgende. Wij krijgen zowel release aanvragen als betalingen binnen voor containers die (nog) niet bij ECT gelost zijn. Deze containers bevinden zich nog op zee of zijn op andere terminals gelost. De administratieve lasten die het onderscheiden van wel/niet aanwezige containers met zich meebrengt, belemmeren de doorgang van het totale proces dusdanig dat een goede aflevering van de wel aanwezige containers in gevaar komt. We hebben daarom moeten besluiten om per direct (vrijdag 16 september 15u.00) alleen aanvraagformulieren en betalingen te kunnen accepteren van containers die aanwezig zijn op één van de ECT terminals.
Wij verzoeken u zich aan de volgende werkwijze te houden:

  • Check via de ECT e-service “containerstatus” of de container(s) daadwerkelijk aanwezig is bij ECT. Dit kan via uw ECT e-services account of via de “EGS E-gate” app;
  • Voor de daadwerkelijk aanwezige containers kunt u het aanvraagformulier  invullen, retourneren en de betaling doen. Het aanvraagformulier kunt u hier downloaden voor zowel de Euromax Terminal als de ECT Delta Terminal.

Indien u zich aan bovenstaande procedure houdt, dan streven wij er naar het gehele verwerkingsproces in zo’n 24 uur te doorlopen.

2. Retourneren van betalingen onder “ oude” procedure en verkeerde betalingen
Reeds eerder hebben wij aangegeven het verschil in betalingen tussen de aangepaste Hanjin procedure en de oorspronkelijke te retourneren. Wij vragen uw begrip voor het feit dat dit onder de huidige omstandigheden tijd vergt. Wij streven er naar om vanaf 1 oktober hiertoe over te kunnen gaan. Hetzelfde geldt voor foutieve betalingen.

Download release request forms Container Hanjin -  Euromax Terminal as the ECT Delta Terminal [.zip file]