Retourneren van deel van de betalingen “oude” Hanjin procedure en onjuiste betalingen

Reeds eerder (Nieuws alert, 16 september 2016) hebben wij u via de website bericht over het retourneren van het verschil tussen het tarief conform de aangepaste Hanjin procedure (vanaf 7 september 2016) en de oorspronkelijke Hanjin procedure. Wij hebben aangegeven dat wij hier vanaf 1 oktober toe over kunnen gaan. Hetzelfde geldt voor onjuiste betalingen.

Inmiddels zijn de voorbereidingen afgerond. Via de website kunt u een speciaal formulier downloaden (zie onderaan dit bericht). Het formulier dient volledig ingevuld retour worden gestuurd aan het nieuwe e-mail adres: refund.hanjin@ect.nl.

Om terugbetalingen mogelijk te maken zijn de volgende procedures opgesteld:

  • gebruik 1 formulier voor 1 debetfactuur;
  • alleen volledig ingevulde formulieren in Excel format worden in behandeling genomen;
  • formulieren moeten worden gestuurd aan refund.hanjin@ect.nl;
  • na controle van het ingestuurde formulier wordt de creditfactuur per e-mail toegezonden en volgt de terugbetaling;
  • het formulier is alleen te gebruiken voor retourbetalingen van het verschil tussen het tarief conform de aangepaste Hanjin procedure en de oorspronkelijke Hanjin procedure en voor onjuiste betalingen;
  • het formulier kan niet gebruikt worden voor teruggave van de borg. Hiervoor blijft de bestaande werkwijze (aangepaste Hanjin procedure) geldig.

 

Wij zetten alles in het werk om de doorlooptijd van een verzoek tot terugbetaling zo kort mogelijk te houden; echter door het nodige uitzoekwerk vergt dit enige tijd.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Voor vragen kunt u contact opnemen met de Hanjin desk. Deze desk is voor vragen van maandag  t/m vrijdag van 07u:00 tot 15u:00 bereikbaar onder nummer 0181 - 278105 en via e-mail: Hanjin.desk@ect.nl.

ECT Delta Terminal - Refund request form Hanjin

Euromax Terminal Rotterdam - Refund request form Hanjin

European Gateway Services - Refund request form Hanjin