U bent hier

Klantenservice

Klantenservice

Klanten van ECT kunnen met operationele vragen terecht bij de Customer Service Desk. De Customer Service Desk is bereikbaar op 0180-278088.

Onderstaand hebben wij de meest gestelde vragen per onderwerp voor u op een rij gezet. 

Container information

Ik heb een vraag over de vrijstelling van een container, wat moet ik doen?

Informatie over vrijstellingen kan worden opgevraagd bij de betreffende rederij.

De boekingsinformatie voor mijn export container ontbreekt of is niet correct, wat moet ik doen?

Informatie over export boekingen kunnen op de website worden aangevraagd. Indien u nog geen toegang heeft tot MyServices kunt u dit bij ons aanvragen.

Overige informatie/wijzigingen m.b.t. exportboekingen kunnen bij de rederij worden opgevraagd.

Ik wil een lege container uithalen, maar ik heb alleen een vrijstellingsnummer ontvangen, wat moet ik doen?

U kunt lege containers afhalen met enkel een vrijstellingsnummer. U hoeft geen voormelding te doen en u wordt geholpen bij de balie van de betreffende terminal.

Bij wie kan ik een interchange opvragen?

Deze informatie wordt alleen via de betreffende rederij verstrekt.

Ik wil graag informatie over de status van mijn container, waar kan ik deze vinden?

U kunt containerstatus opvragen via de website MyServices van ECT. Indien u nog geen toegang heeft tot MyServices kunt u dit bij ons aanvragen.

Hoe werkt het proces voor het scannen van mijn container? 

Voor alle vragen omtrent de douanescan verwijzen we u door naar de Douane. 

Voormeldingen

In heb een voormelding gedaan in Portbase, maar de container staat niet op de juiste categorie (bv. Transshipment i.p.v. import).

De voormelding zal de container aanpassen naar de juiste categorie, er is geen actie vanaf uw kant noodzakelijk.

Ik wil graag een account aanvragen bij Portbase, wat moet ik doen?

Accounts lopen via de site van Portbase.

Ik wil 4 of meer flat containers voormelden voor één bezoek is dat mogelijk, en kan de chauffeur deze handeling dan zelf uitvoeren?

U kunt niet meer dan 3 flat container per bezoek voormelden. Een voormelding van meer dan 3 containers, zal via de bemande balie worden afgehandeld. 

Mijn voormelding bij Portbase wordt afgekeurd, wat moet ik doen?

U kunt voor deze vragen contact opnemen met de Servicedesk van Portbase.

Welke ISO code moet ik gebruiken met voormelden?

Deze informatie kunt u vinden via de website MyServices van ECT onder Reference Code Lists.

Indien u nog geen toegang heeft tot MyServices kunt u dit bij ons aanvragen.

Truck (algemeen)

Kan mijn chauffeur een container brengen/ophalen indien hij/zij niet in bezit is van een Cargo Card?

Dit is niet mogelijk, uitzonderingen zijn uitgesloten. 

Waar kan ik een Cargo Card aanvragen?

U kunt een Cargo Card aanvragen via Secure Logistics.

Waar kan ik mijn Cargo Card laten activeren?

U kunt dit doen via de site van Secure Logistics.

Mijn chauffeur heeft een container bij zich, die niet voor ECT is bestemd, hoe gaat ECT hier mee om?

De chauffeur moet bij aankomst op de terminal aangeven dat hij een ROT (Remain On Truck) container bij zich heeft.  Voor dergelijk containers is een voormelding niet verplicht (wel in het geval van Remote Check-in)

Er ontbreken IMO stickers op de container, kunnen deze bij ECT worden aangeschaft?

IMO stickers dienen te allen tijde zichtbaar te zijn (op alle 4 zijden van de container). Als noodoplossing zijn IMO stickers bij de beveiliging te koop (5 euro per sticker en alleen te betalen per pin)

Wat zijn de openingstijden van de balie's op de ECT Delta en ECT Euromax terminal?

De openingstijden zijn:

Operatie
24/7

Gate
De ECT-balies zijn 24/7 geopend.

Tijdens Kerst en Oud & Nieuw gelden er aangepaste openingstijden:
Gesloten van 24/12 13:00 uur tot 26/12 07:15 uur 
Gesloten van 31/12 13:00 uur tot 01/01 15:15 uur

Gaat/is de terminal dicht i.v.m. de weersomstandigheden?

ECT zal dit communiceren via een algemeen servicebericht.

Mijn chauffeur staat vast/ heeft een probleem op de terminal.

U kunt contact opnemen met de customer service desk. Tel: 0181 27 8499.

Wanneer kan ik een container aanleveren voor mijn export boeking? 

U kunt uw containers in het volgende tijdsvenster aanleveren:

  • Vanaf 8 dagen voor aankomst schip.
  • Tot 24 uur voor aankomst schip. 

Documentatie (import/export)

Welk documenttype moet ik gebruiken voor de import registratie?

Raadpleeg dit document van de Douane.

Ik wil een container uithalen, maar mijn document is niet geregistreerd. Wat moet ik doen?

U kunt uw document tegen betaling door ECT laten registreren via de website van ECT

Ik wil een container inleveren zonder documentatie, is dit mogelijk?

Enkel voor export containers kunt u de container aanleveren zonder documentatie. 

Ik heb een document aangeleverd bij Portbase, maar deze is niet zichtbaar op de ECT website, wat moet ik doen?

Indien het document niet in ons operationele systeem zichtbaar is, kan dit meerdere oorzaken hebben:
1. Het containernummer is verkeerd op het document vermeld.
2. U heeft geen autorisatie om de betreffende documenttype te registreren.
Indien bovenstaande zaken zijn gecontroleerd, kan u contact opnemen met de customer service desk.

Wat zijn de vergunningnummers van de ECT Delta terminal?

EORI nummer: NL810176312. Publiek Douane Entrepot: NL03800001903. Ruimte voor tijdelijke opslag (containers) NL00740007710

Wat zijn de vergunningnummers van de ECT Euromax terminal?

EORI nummer: NL822506014. Publiek Douane Entrepot: NL00740000177. Ruimte voor tijdelijke opslag (containers) NL00740007715

MyServices

Hoe kan ik een account aanvragen op de ECT website?

Doormiddel van deze link kan u autorisatie aanvragen.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, of mijn account is geblokkeerd wat moet ik doen?

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de volgende link.

Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden?

NEEM CONTACT OP MET ONZE CUSTOMER SERVICE DESK

+31 (0)181 – 278088 of customerservice@ect.nl

Hebt u operationele vragen? Contact / FAQ.