U bent hier

Klantenservice

Klantenservice

Klanten van ECT kunnen met operationele vragen terecht bij de Customer Service Desk. Voor uw gemak, hebben wij de meest gestelde vragen alvast beantwoord. Onderstaand kunt u per categorie de vragen en antwoorden vinden.

Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u bellen of mailen met de Customer Service Desk. De contactgegevens staan onderaan deze pagina.

Container informatie

Ik heb een vraag over de vrijstelling van een container, wat moet ik doen?

Informatie over vrijstellingen kan worden opgevraagd bij de betreffende rederij.

Bij wie kan ik een interchange opvragen?

Deze informatie wordt alleen via de betreffende rederij verstrekt.

Ik wil graag informatie over de status van mijn container, waar kan ik deze vinden?

U kunt containerstatus opvragen via ons nieuwe online platform MyTerminal. Indien u nog geen toegang heeft tot MyTerminal kunt u hier een account aanmaken. 

Ik wil een lege container uithalen, maar ik heb alleen een vrijstellingsnummer ontvangen, wat moet ik doen?

U kunt lege containers afhalen met enkel een vrijstellingsnummer. U hoeft geen voormelding te doen en u wordt geholpen bij de balie van de betreffende terminal. Voor specials (bijv. tankcontainers, flats etc.)  heeft u altijd een containernummer nodig. 

De boekingsinformatie voor mijn export container ontbreekt of is niet correct, wat moet ik doen?

Informatie over export boekingen kunnen worden aangevraagd via ons nieuwe platform MyTerminal. Indien u nog geen toegang heeft tot MyTerminal kunt u hier een account aanmaken. 

Overige informatie/wijzigingen m.b.t. exportboekingen kunnen bij de rederij worden opgevraagd.
 

Hoe werkt het proces voor het scannen van mijn container? 

Voor alle vragen omtrent de douanescan verwijzen we u door naar de Douane. 

Voormeldingen

Ik wil 4 of meer flat containers voormelden voor één bezoek is dat mogelijk? En kan de chauffeur deze handeling dan zelf uitvoeren?

U kunt niet meer dan 3 flat container per bezoek voormelden. Een voormelding van meer dan 3 containers, zal via de bemande balie worden afgehandeld. 

Flats kunnen alleen zelf afgehandeld worden als ze losse posities op het chassis hebben. Indien de flats zijn gebundeld / op dezelfde positie staan zal de chauffeur zich bij de balie moeten melden.
De flats dienen wel allemaal voorgemeld te zijn.

Mijn voormelding bij Portbase wordt afgekeurd, wat moet ik doen?

U kunt voor deze vragen contact opnemen met de Servicedesk van Portbase.

In heb een voormelding gedaan in Portbase, maar de container staat niet op de juiste categorie (bv. Transshipment i.p.v. import).

De voormelding zal de container aanpassen naar de juiste categorie, er is geen actie vanaf uw kant noodzakelijk.

Ik wil graag een account aanvragen bij Portbase, wat moet ik doen?

Accounts lopen via de site van Portbase.

Welke ISO code moet ik gebruiken met voormelden?

Deze informatie kunt u vinden via de website MyServices van ECT onder Reference Code Lists - Sizetypes.

Truck (algemeen)

Mijn chauffeur staat vast/ heeft een probleem op de terminal.

U kunt contact opnemen met de customer service desk. Tel: 0181 27 8088.

Er ontbreken IMO stickers op de container, kunnen deze bij ECT worden aangeschaft?

IMO stickers dienen te allen tijde zichtbaar te zijn (op alle 4 zijden van de container). Als noodoplossing zijn IMO stickers bij de beveiliging te koop (5 euro per sticker en alleen te betalen per pin)

Kan mijn chauffeur een container brengen/ophalen indien hij/zij niet in bezit is van een Cargo Card?

Dit is niet mogelijk, uitzonderingen zijn uitgesloten. 

Waar kan ik een Cargo Card aanvragen?

U kunt een Cargo Card aanvragen via Secure Logistics.

Waar kan ik mijn Cargo Card laten activeren?

U kunt dit doen via de site van Secure Logistics.
Na het activeren moet de chauffeur langs gebouw 5 van de ECT Delta terminal op daar de kaart voor zowel de ECT Delta als de ECT Euromax te laten activeren.
NB. Op de ECT Euromax terminal is geen mogelijkheid om kaarten te acitveren.
NB. Kaarten voor Hutchison Ports Delta 2 (voormalig APM Terminal) kunnen bij ons NIET worden geactiveerd.

Wanneer kan ik een container aanleveren voor mijn export boeking? 

U kunt uw containers in het volgende tijdsvenster aanleveren:

  • Vanaf 8 dagen voor aankomst schip
  • Tot 24 uur voor aankomst schip

Mijn chauffeur heeft een container bij zich, die niet voor ECT is bestemd, hoe gaat ECT hier mee om?

De chauffeur moet bij aankomst op de terminal aangeven dat hij een ROT (Remain On Truck) container bij zich heeft.  Voor dergelijk containers is een voormelding niet verplicht (wel in het geval van RCI / Remote Check-in)

Gaat/is de terminal dicht i.v.m. de weersomstandigheden?

ECT zal dit communiceren via een algemeen servicebericht. Deze berichtgeving is te vinden via de website, het MyTerminal platform en de ECT- app. 
De app is te downloaden in de App store en beschikbaar voor IOS en Android.

Wat zijn de openingstijden van de balie's op de ECT Delta en ECT Euromax terminal?

De openingstijden zijn:

Operatie
24/7

Gate
De ECT-balies zijn 24/7 geopend.

Tijdens Kerst en Oud & Nieuw gelden er aangepaste openingstijden:
Gesloten van 24/12 13:00 uur tot 26/12 07:15 uur 
Gesloten van 31/12 13:00 uur tot 01/01 15:15 uur

Documentatie (import/export)

Welk documenttype moet ik gebruiken voor de import registratie?

Raadpleeg dit document van de Douane. (gebruik hiervoor 'Google Chrome' als uw browser)

Ik heb een document aangeleverd bij Portbase, maar deze is niet zichtbaar op de ECT website, wat moet ik doen?

Indien het document niet in ons operationele systeem zichtbaar is, kan dit meerdere oorzaken hebben:
1. Het containernummer is verkeerd op het document vermeld.
2. U heeft geen autorisatie om de betreffende documenttype te registreren.
Indien bovenstaande zaken zijn gecontroleerd, kunt u contact opnemen met de customer service desk 0181-2478088.

Ik wil een container uithalen, maar mijn document is niet geregistreerd. Wat moet ik doen?

U kunt uw document tegen betaling door ECT laten registreren via de website van ECT

Ik wil een container inleveren zonder documentatie, is dit mogelijk?

Voor export en domestic containers kunt u de container aanleveren zonder documentatie. 

Wat zijn de vergunningnummers van de ECT Delta terminal?

EORI nummer: NL810176312. Publiek Douane Entrepot Type II: NLCW2NL000702-2020-ZPO68789. Ruimte voor tijdelijke opslag (containers) NLTSTNL000702-2020-QMI68638.

Wat zijn de vergunningnummers van de ECT Euromax terminal?

EORI nummer: NL822506014. Publiek Douane Entrepot Type II: NLCW2NL000702-2020-MZS68791. Ruimte voor tijdelijke opslag (containers) NLTSTNL000702-2020-KWD68513.

MyServices

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, of mijn account is geblokkeerd wat moet ik doen?

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de volgende link. Indien u uw login naam niet meer weet, kunt u contact opnemen met webmaster@ect.nl

MyTerminal

Hoe kan ik contact opnemen met ECT als ik vragen heb over MyTerminal?

Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:30 uur tot 17:00 uur voor vragen over MyTerminal. Neem contact op met het MyTerminal team door een email te sturen naar myterminal@ect.nl 

Heb ik een account nodig?

Ja, alle gebruikers moeten zich registreren voor een account, ook al u al een E-Services account heeft.

Hoe krijg ik een MyTerminal account?

Om toegang te krijgen tot MyTerminal is het nodig om een account aan te maken, met uw zakelijke emailadres. ECT gebruikt Google, Microsoft en Secure Logistics om uw identiteit te verifiëren. Op korte termijn zal het ook mogelijk zijn om via uw IAmconnected of Portbase account in te loggen. Meer instructies voor het aanmaken van een account zijn te vinden via "Instructions" and "Creating an account"

Hoe verzekert ECT mij dat mijn data veilig is opgeslagen?

We gebruken de nieuwste beveiligingsnormen om ervoor te zorgen dat uw gegevens worden beschermd. We maken gebruik van een beveiligde verbinding, waarbij alle data is versleuteld en we maatregelen hebben genomen tegen datahacks.

Hoe wordt er omgegaan met mijn persoonlijke gegevens?

Wij vragen alleen persoonlijke gegevens die voor ons absoluut noodzakelijk zijn om u gebruik te laten maken van de portal. U heeft te alle tijde het recht om uw persoonlijke informatie die wij in ons bestand hebben in te zien, te wijzigen of te verwijderen. Meer informatie vindt u in de privacyverklaring en ECP.

Waar kan ik meer informatie vinden over MyTerminal?

Meer informatie over MyTerminal is te vinden op de website myterminal.ect.nl, de FAQ, and the YouTube playlist with instruction video’s

Het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden?

NEEM CONTACT OP MET ONZE CUSTOMER SERVICE DESK

+31 (0)181 – 278088 of customerservice@ect.nl

Hebt u operationele vragen? Contact / FAQ.