U bent hier

E-Services

E-Services

Om onze klanten 24/7 van dienst te kunnen zijn biedt ECT ook online dienstverlening. Deze dienstverlening maakt het uitwisselen van informatie mogelijk ten behoeve van het logistieke proces. 

Geautoriseerde klanten kunnen via MyServices status informatie bekijken, rapportages opvragen, opdrachten geven en documenten uitwisselen.

De oorspronkelijke E-Services worden vernieuwd en gaan uiteindelijk over in het nieuwe online platform MyTerminal. Dit platform biedt meer functionaliteiten dan de huidige MyServices.

MyTerminal

Het MyTerminal platform is de opvolger van onze E-Services. U vindt er meer informatie over uw container. Altijd ’up-to-date' en ‘realtime’ informatie. Op dit moment bevat MyTerminal voor de klantgroepen verladers, logistiek dienstverleners en diverse operators de digitale services Object Status en Container Status.

Op basis van uw containernummer(s) kunt u gebruik maken van o.a. track & trace en een lostijd voorspeller. Alle gegevens staan in 1 overzicht, te benaderen door u en uw collega’s. Met MyTerminal is het uitwisselen van gegevens makkelijker en het plannen van het verdere transport efficiënter. 

Het aanmaken van een – vooralsnog  gratis – account kan via myterminal.ect.nl. Op deze pagina vindt u ook verdere uitleg over het platform en voorbeelden van de verschillende dashboards. 

Specifiek voor rederijen wordt een separaat MyTerminal platform ontwikkeld, dat de box en/of vessel operator realtime inzicht geeft in de voortgang van te laden/lossen vessels en de status van containers. Dit is op dit moment in pilotfase. 

Naast de web variant van MyTerminal biedt ECT direct en beveiligd toegang tot operationele informatie via API's (Application Programming Interfaces) Solutions. ECT's API Solutions bieden u naadloze toegang tot betrouwbare en up-to-date informatie. Dit biedt u realtime date in uw eigen systemen, zonder extra handeling. 

Wilt u meer informatie ontvangen over alle mogelijkheden van MyTerminal of over de uitfasering van E-Services? Neem gerust contact op via myterminal@ect.nl.

ECT App

De ECT app, te downloaden via de google en android stores, biedt op dit moment voor alle gebruikers (push) serviceberichten, nieuws en objectstatus. Geregistreerde gebruikers kunnen aanvullende functionaliteiten gebruiken:

  • Drukte per blokkengroep
  • Turn around time per terminal
  • Doseerinformatie inclusief push-notificatie bij statuswijziging

Deze informatie is met name relevant voor vrachtwagenchauffeurs die onze terminals bezoeken. Ook de app wordt verder ontwikkeld. 
De app is te downloaden via deze link


E-Services Inlandterminals

Voorafgaand aan het brengen of halen van een lege container bij onze inlandterminals in Venlo, Willebroek en Duisburg checkt u via deze e-service eenvoudig de rederijreferentie. Zo weet u zeker dat u de betreffende lege container bij de inlandterminal meekrijgt c.q. kunt inleveren.


Customer Portal EGS 

Voor klanten van European Gateway Services is er ook online dienstverlening; de EGS Customer Portal. Deze portal wordt door EGS gevoed met alle lopende boekingen van een klant. In één dashboard, een realtime overzicht van de status van uw transportboekingen bij EGS en statusinformatie over de container in het transportproces. 

De portal bevat de volgende modules:

  • Booking overview
  • Container overview
  • Edit container data
  • Batch update container data
  • Reporting tool 

Geïnteresseerd in een account? Meer informatie vindt u op de website van European Gateway Services.

Publicaties

Wilt u meer weten?

NEEM CONTACT OP MET ONZE SERVICE DESK

+31 (0)181 – 278073 of servicedesk@ect.nl

Hebt u operationele vragen? Contact / FAQ.